Hosting (sorry voor dubbele posts, maar newsclient probz)
Adnan
2003-07-22 19:54:55 UTC
Hallo,

Na ik volg de ng's (vooral BE.PROVIDERS) al een tijdje en ik zie dat er vaak
(lees:soms) problemen zijn met hosters, downtimes, slechte support,
onvriendelijkheid en nog verschillende onaanvaardbaare omstandigheden.

Daarom had ik een voorstel, Iedereen kent "Domain-Ethix" wel. Waar je een
mooi contract krijgt voor enkele voorwaarden te vervullen.

Ik wil daar gerust op in spelen en een soortgelijke dienst oprichten voor
hosting firma's een "kwaliteits label" te geven.

Hierbij krijg je een contract (misschien werken met verschillende soorten
labels bv. gold, silver..) die je ondertekent met bijvoorbeeld punten zoals:

-Uptime garantie (onder bepaalde normen wel te verstaan)
- Antwoord van de support dienst in een tijdsmarge
- Klantvriendelijkheid
... U mag het lijstje gerust aanvullen.

Ook is dit de beste manier om de "slechte" (lees: illegale) hosts eruit te
pikken. En ook de hosts die het iets minder doen met klantvriendelijkheid of
uptime.

Het project gaan natuurlijk "Free" blijven (dus zonder streefdoel naar enige
inkomsten). De contracten gaan opgesteld worden door een advocaat. Doch ga
ik proberen de legale stappen te ondernemen voor deze "dienst" volledig
legaal en officieel aan te bieden.

Ik heb de domeinen geregistreert: www.host-ethix.be & www.hosting-ethix.be

Doch zoek ik nog een tijdelijke hoster die die hosting account hiervoor wilt
sponseren/een prijsje opmaken.

Ik had graag jullie commentaar over dit project. (Liefst niets
persoonlijk/persoonlijke aanvallen zoals er in sommige threads gebeurt).

Ik hoop dat deze dienst iets kan worden zodat er eindelijk eens een
kwaliteits label(s) is/zijn voor hosting.

Met vriendelijke groeten,

Adnan Ahmad
wimpie
2003-07-22 20:08:09 UTC
Post by Adnan
[...]
Adnan,

Zou boxke dat niet willen doen ? Aangezien je hun nameservers
gebruikt.

Voor de rest is dit wel een goed initiatief, maar wie zou daar aan
willen meewerken natuurlijk. Dit is een zeer klein projectje, als je
echt succes wilt hebben moet je proberen een van de "grote" jongens
mee te krijgen. Ik denk aan hostbasket of een combell, als die
bedrijven mee willen doen gaan surfers automatisch naar zo'n label
zoeken.

Wimpie
Adnan
2003-07-22 20:27:57 UTC
Post by wimpie
Post by Adnan
[...]
Het domein verhuist zowieso naar een andere nameserver. Het staat tijdelijk
op boxke ns daar ik een redelijk goede verstandhouding heb met die mensen.
Post by wimpie
[...]
Dat is niet het belangerijkste, Als er een klein groepje begint, dan volgt
de rest. En daarbij kan het niet klein blijven daar je met een echt contract
zit. Iets waarmee je officieel verklaart enkele dingen tov de klanten na te
leven.
Wimpie
Adnan
2003-07-23 15:16:51 UTC
We kunnen een gesplitste lijst aanleggen.
1. De firma's die legaal zijn
2. De legale firma's die de ethix hebben ondertekend
Sven DE TROCH
2003-07-23 16:43:58 UTC
Post by Adnan
We kunnen een gesplitste lijst aanleggen.
1. De firma's die legaal zijn
2. De legale firma's die de ethix hebben ondertekend
1. Firma's die legaal zijn, dat moeten ze per definitie allemaal zijn,
leven we in de omgekeerde wereld misschien? Al de illegale firma's
zullen binnen dit en 6 maand wel dicht zijn ... dat kan niet blijven
duren.

2. Bespaar u de moeite en steek uw energie in uw 'bedrijf', wij zouden
niet graag geassocieerd worden met de zaken die hier de laatste tijd
allemaal de revue passeren (al dan niet terecht), ik denk dat de
meeste firma's met deze praktijken niet geassocieerd wensen te worden.
--
Sven De Troch
http://www.nt-admin.com
http://www.sitehosting.be
Dieter D'Hoker
2003-07-23 17:23:39 UTC
Post by Adnan
[...]
ik dnek dat je daar al verkeerd loop , hoe kan je nu niet partijdig zijn als
je al gesponsord wordt door een hoster ?
--
Dieter D'Hoker
http://dieter.dhoker.com/
Tetrinet SeRVer : TSRV.COM
Adnan
2003-07-23 17:58:56 UTC
Post by Adnan
[...]
Post by Dieter D'Hoker
of
Post by Adnan
[...]
1. Omdat ik een hosting account koop :)
2. Je tekent een gedragscode als Hoster. Je tekent het of je tekent het
niet.
En je moet het naleven. Dit is toch de beste manier.
En hoe zou ik dan al partij kiezen?
Ghingis Khan
2003-07-23 18:30:42 UTC
Post by Adnan
[...]
Waarom zou ik moeten naleven wat ik *niet* teken ?
--
Ghingis Khan
Welcome to the North America-Mongolia Business Council
Visit http://www.nambc.org/
Jeffrey Drooghenbroodt
2003-07-23 18:43:10 UTC
Post by Adnan
Post by Dieter D'Hoker
ik dnek dat je daar al verkeerd loop , hoe kan je nu niet
partijdig zijn als
je al gesponsord wordt door een hoster ?
1. Omdat ik een hosting account koop :)
Dus jij *koopt* een *gesponsorde* account!?
--
Jeffrey
http://www.pebbels.be/
Adnan
2003-07-23 19:07:49 UTC
Post by Jeffrey Drooghenbroodt
Post by Adnan
Post by Dieter D'Hoker
ik dnek dat je daar al verkeerd loop , hoe kan je nu niet
partijdig zijn als
je al gesponsord wordt door een hoster ?
1. Omdat ik een hosting account koop :)
Dus jij *koopt* een *gesponsorde* account!?
Quote uit mijn vraag:

Doch zoek ik nog een tijdelijke hoster die die hosting account hiervoor wilt
sponseren/een prijsje opmaken.

Ik ga een eigen server opzetten hiervoor. Happy?
http://www.pebbels.be/
Adnan
2003-07-23 19:05:44 UTC
"Dieter D'Hoker"...
Post by Adnan
wilt sponseren/een prijsje opmaken.
ik dnek dat je daar al verkeerd loop , hoe kan je nu niet partijdig zijn
als
je al gesponsord wordt door een hoster ?
Daar dacht ik ook aan, misschien best een buitenlandse hoster nemen zodat
achteraf niet verweten kan worden van partijdigheid.
mvg
Bart
Ok ik denk dat het dan beter is dat ik mijn eigen server opzet?

Dat zal de beste oplossing zijn :)
Adnan
2003-07-23 20:56:30 UTC
in
Post by Adnan
"Dieter D'Hoker"...
Post by Adnan
[...]
maar dan wel ni co-locaten bij een hoster hé ;)
ok ik beloof dat
Tetrinet SeRVer : TSRV.COM
Bart Van Kerckhove
2003-07-23 22:01:58 UTC
Post by Adnan
maar dan wel ni co-locaten bij een hoster hé ;)
ok ik beloof dat
?

*verwonderd in het rond kijk*
je moet m wel co-locaten op n plek mét internetaansluiting he .. (-:
waar ga je die doos neerpoten dan? enige mogelijkheid lijkt me dan een of
ander bedrijf met n 64k koperdraadje ergens onder n buro weggemoffeld..
(he kijk, een leuk idee zowaar :o)

-Bart
Dynamic32
2003-07-24 02:38:39 UTC
Ik heb hosting genomen bij een amerikaanse host! :)
Nu kan er niemand iets op tegen hebben over "partij-kiezen"
:)
Adnan, mail mij eens met uw idee
Ik kan u helpen :-) (serieus)
Adnan
2003-07-24 06:21:39 UTC
Update:

Website is (gedeeltelijk) online:

www.hosting-ethix.be
:-)
Olivier Baum
2003-07-24 06:29:23 UTC
Post by Adnan
www.hosting-ethix.be
:-)
Mag ik u vragen met welk recht u het domain-ethix logo op uw
gedeeltelijk online site plaatst ?

U mag deze enkel en alleen online plaatsen op een site van een agent
die effectief de domain CoC ondertekend heeft!

Met vriendelijke groeten,
Olivier Baum
http://www.basm.be/
Adnan
2003-07-24 14:48:03 UTC
Post by Olivier Baum
Post by Adnan
www.hosting-ethix.be
:-)
[...]
en osloverke gij zijt echt een belachelijk broekventje.
Als ge geld nodig hebt komt ge bij mij zagen. Nu juist een week terug toen
ge down waart, ge moest toen IO 10 000 euro betalen, kwam ge bij mij vragen?
Als ge wilt post ik uw irc logs ook "als ge da doet, ben ik u eeuwig
dankbaar" enzoverder. Toen ik niet instemde voor te lenen, omdat je totaal
niet bovenop kon komen met zulke prijzen van je hosting en dat je echt in de
schulden zat, kickte je me van het kanaal op irc en begon je terug negatief
te doen. Wat is dit voor een houding.

Voila nu kent iedereen ook het IO verhaal van basm
Basm moest betalen en ze konden het niet, hun servers werden uitgezet tot
dat ze weer een beetje (10 000 euro) geld hadden.

Ik heb me echt ingehouden hier en ook de laatste dagen, maar jij blijft
altijd negativeren. Waarom zou ik me dan moeten inhouden.

Het logo stondt er, om uitleg te geven over hun systeem. Het is verwijdert
en ik heb een mail naar hen gestuurd of ik het logo mag gebruiken. Als ik
toestemming heb dan zet ik het erop.
Olivier Baum
2003-07-24 15:32:00 UTC
Post by Adnan
Als ge geld nodig hebt komt ge bij mij zagen. Nu juist een week terug toen
ge down waart, ge moest toen IO 10 000 euro betalen, kwam ge bij mij vragen?
BULLSHIT
maar da zijn we van u gewoon.

Met vriendelijke groeten,
Olivier Baum
http://www.basm.be/
Wannes
2003-07-24 15:39:41 UTC
Post by Olivier Baum
Post by Adnan
[...]
<hint>

Ik neem aan dat Adnan nu uitgebreide logs gaat posten ...

</hint>
Adnan
2003-07-24 15:53:03 UTC
Post by Wannes
Post by Olivier Baum
Post by Adnan
[...]
Dat ga ik zeker doen :) moment eve door de logs van 2 jaar zoeken :d ik post
ze zeker nog want als hij zielig wilt doen :)
Olivier Baum
2003-07-24 16:20:25 UTC
Post by Adnan
Dat ga ik zeker doen :) moment eve door de logs van 2 jaar zoeken :d ik post
ze zeker nog want als hij zielig wilt doen :)
Ja uw typistje hebt ge nog nie aangenomen zeker om logs te fabriceren,
en met ene vinger tikken gaat niet rap.

Met vriendelijke groeten,
Olivier Baum
http://www.basm.be/
Cyrano
2003-07-24 16:41:51 UTC
Post by Olivier Baum
Post by Adnan
[...]
Dit is echt een reply op "Ollie" niveau...

Nooit enige uitleg die de naam waard is, maar zowel klanten als
collega's beledigen. Ben je zeker dat je niet aan 't syndroom van
Tourette leidt, Ollie?
"1024 microphones = 1 megaphone"
Adnan
2003-07-24 17:00:55 UTC
Post by Cyrano
Post by Olivier Baum
Post by Adnan
[...]
Zou best kunnen, doch ik heb zijn logs gepost zoals hij echt wou :) Zie de
nieuwe thread helemaal bovenaan ;)
Post by Cyrano
"1024 microphones = 1 megaphone"
SPEEDPACKET.COM
2003-07-24 17:42:24 UTC
Is onderaan ook goed? :)
Data
2003-07-24 16:21:41 UTC
Post by Adnan
Dat ga ik zeker doen :) moment eve door de logs van 2 jaar zoeken :d ik post
ze zeker nog want als hij zielig wilt doen :)
Ctrl-F en dan 10000 invullen !

Cheers!

Andy!! :p
Dynamic32
2003-07-24 12:32:26 UTC
Post by Dynamic32
[...]
Wie zijt gij? Hoaxer?
Ja :-) Maar ik vind u niet op irc!
Tom Laermans
2003-07-24 08:41:35 UTC
Post by Bart Van Kerckhove
Post by Adnan
[...]
Je bedoelt dat je de site bij be-hosted.be hebt geplaatst neem ik aan..
Lijkt me een belgische host, of ik moet compleet fout zijn over waar Lede ligt.

Dat de server inderdaad in Amerika staat doet niets ter zake.

Tom
Tom Laermans
2003-07-24 09:49:48 UTC
"Tom Laermans"...
Adnan..
[...]
ns1.geodns.net
ns2.geodns.net
http://www.geodns.net => ServerBeach lijkt mij Amerika
Waar zie je be-hosted.be ?
traceroute to hosting-ethix.be (66.139.77.98), 30 hops max, 40 byte packets
1 range-237.fast-is.nl (81.23.237.254) 0.714 ms 0.669 ms 0.353 ms
2 gigE.TeleCity2.M20.NetHolding.nl (81.23.229.130) 1.101 ms 1.432 ms 1.170 ms
3 gigabitethernet2-0-161.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net (213.244.164.245) 1.508 ms 1.774 ms 1.471 ms
4 ae0-51.mp1.Amsterdam1.Level3.net (213.244.165.1) 1.996 ms 2.021 ms 1.745 ms
5 so-1-0-0.mp1.London2.Level3.net (212.187.128.49) 9.063 ms 9.125 ms 9.449 ms
6 so-1-0-0.bbr1.Washington1.level3.net (212.187.128.138) 87.746 ms 82.401 ms 82.411 ms
7 so-0-0-0.bbr1.Atlanta1.level3.net (64.159.0.133) 95.141 ms 95.330 ms 95.612 ms
8 so-7-2-0.gar1.Atlanta1.level3.net (209.247.9.158) 95.546 ms 95.379 ms 95.406 ms
9 67.72.8.38 (67.72.8.38) 95.607 ms 95.749 ms 95.910 ms
10 66.192.243.32 (66.192.243.32) 94.546 ms 94.376 ms 94.458 ms
11 core-02-so-2-2-0-0.dlfw.twtelecom.net (168.215.53.65) 113.608 ms 113.988 ms 113.877 ms
12 dist-01-so-0-0-0-0.hsto.twtelecom.net (168.215.53.62) 118.962 ms 118.809 ms 118.747 ms
13 dist-02-ge-2-3-0-0.hsto.twtelecom.net (168.215.53.114) 118.933 ms 118.733 ms 119.114 ms
14 dist-02-so-0-0-0-0.snan.twtelecom.net (168.215.53.109) 123.281 ms 123.002 ms 123.127 ms
15 64-132-228-254.gen.twtelecom.net (64.132.228.254) 121.273 ms 121.599 ms 121.324 ms
16 64-132-228-70.gen.twtelecom.net (64.132.228.70) 123.635 ms 123.451 ms 123.936 ms
17 10.10.10.3 (10.10.10.3) 123.674 ms 123.949 ms 123.743 ms
18 server1.be-hosted.be (66.139.77.98) 124.068 ms 124.399 ms 124.220 ms

Lijkt me be-hosted.be :-)

Tom
Bart Vanwijnsberghe
2003-07-24 11:51:42 UTC
Post by Tom Laermans
[...]
Vraagje: hoe en/of waar vraag je traceroute op ?

mvg
Bart
Thomas
2003-07-24 11:58:28 UTC
"traceroute hostname" vanaf zijn server eh.
Bart Vanwijnsberghe
2003-07-24 12:05:03 UTC
"Visbak" ...
"Bart Vanwijnsberghe"...
Post by Bart Vanwijnsberghe
Vraagje: hoe en/of waar vraag je traceroute op ?
dosvenster openen
tracert [hostname]
thx weer wat bijgeleerd

mvg
Bart
Jeffrey Drooghenbroodt
2003-07-24 12:03:31 UTC
Post by Tom Laermans
Lijkt me be-hosted.be :-)
Lijkt me zelfs meer be-hosted.be dan be-hosted.be zelf (-;

hosting-ethix.be = 66.139.77.98
66.139.77.98 = server1.be-hosted.be

be-hosted.be = 66.139.79.97
66.139.77.97 = sd-6.gov-inter.net

q-:
--
Jeffrey
http://www.pebbels.be/
Adnan
Dat is toch een amerikaanse host
Dieter D'Hoker
2003-07-23 17:24:53 UTC
Subject: Hosting (sorry voor dubbele posts, maar newsclient probz)
Dubbel? Ik zie hem intussen al driedubbel.
Als je nu eens eentje zou laten staan en de rest cancellen...
Oh, ik dacht dat je 'newsclient' zei.
Hint: installeer een échte newsclient <http://xnews.newsguy.com/> of
patch tenminste toch even die OE die je nu gebruikt.
hey Jey , iedereen weet dat OE een van de beste newsclients voor windows is
,
je meot daar echt niet zo neerbuigend over doen hoor ...
Tetrinet SeRVer : TSRV.COM
Jeffrey Drooghenbroodt
2003-07-23 17:32:34 UTC
Post by Dieter D'Hoker
hey Jey , iedereen weet dat OE een van de beste newsclients voor
windows is ,
Uiteraard, maar NIET de 6.00.2600.0000 (:
--
Jeffrey
http://www.pebbels.be/
Dieter D'Hoker
2003-07-23 20:49:11 UTC
Post by Dieter D'Hoker
hey Jey , iedereen weet dat OE een van de beste newsclients voor
windows is ,
ahja okay 6.00.2800.1158 is vele beter idd ...
Tetrinet SeRVer : TSRV.COM
Bart C.
2003-07-23 19:02:21 UTC
*ROFL*
Dieter D'Hoker
2003-07-23 20:49:36 UTC
Post by Dieter D'Hoker
hey Jey , iedereen weet dat OE een van de beste newsclients voor windows is
,
je meot daar echt niet zo neerbuigend over doen hoor ...
*ROFL*
wat is hier nu grappig aan ??
Tetrinet SeRVer : TSRV.COM
Bart C.
2003-07-23 21:29:10 UTC
On Wed, 23 Jul 2003 22:49:36 +0200, "Dieter D'Hoker"
Post by Dieter D'Hoker
Post by Bart C.
Post by Dieter D'Hoker
,
je meot daar echt niet zo neerbuigend over doen hoor ...
*ROFL*
wat is hier nu grappig aan ??
Dat je een bloated mailprogramma een newsclient noemt, ok.
Maar dat je dat "de beste newsclient" gaat noemen is toch al te kras
hoor !

Ooit al van Agent, Xnews, Microplanet Gravity gehoord of deze zelf
getest ?
De mogelijkheden die je daarmee hebt zetten MS's OE ver in de schaduw
hoor !
Dieter D'Hoker
2003-07-24 03:11:08 UTC
Post by Dieter D'Hoker
Post by Bart C.
Post by Dieter D'Hoker
,
[...]
euh jazeker die heb ik allemaal al getest ,
en ze zijn allemaal belange zo goed niet als OE ,
of ze missen de gebruisvriendelijkhied ,
of ze missen de mogelijkheden van OE ,
of ze kosten grofweg geld ,
geen enkele komt ook maa rin de buurt van OE IMHO ...

tenzij je binaries belangrijk vind ,
maar daar gebruik ik een speciaal progrie voor ,
en voor het verzenden van control messages gebruik ik men eigen client die
SSL proxies ondersteunt ...
Tetrinet SeRVer : TSRV.COM
Dieter D'Hoker
2003-07-26 12:27:45 UTC
Post by wimpie
Post by Adnan
Hallo,
Adnan,
Wij hebben zonet je "spam" hieromtrend gehad in onze mailbox, net als
waarschijnlijk de meeste andere hosters.
Gezien de enorme support die je hier krijgt van je collega's (sarcasm),
denk je niet dat het wat vroeg is om jan en alleman al aan te schrijven?
1) zorg dat je zelf met alles in orde bent
2) zorg voor een GOED initiatief of voorstel
3) zorg voor een commissie van hosters en belangverenigingen om de
regels op te stellen, niet een of andere advocaat (die je trouwens beter
zou betalen om je eigen adminsitratie in orde te krijgen)
4) zorg dat een overgrote meerderheid je steunt
Daarom vraag ik al enkele hosters, gewoon eerst een database van hosters
Zoals een lijst van gewone registars bij dns.be, ... en dan verder
uitbouwen
naar het echte ethix.
Voor de gewone lijst moet dit enkel een website zijn en geen legale
statuten
hebben. Ik geen dan enkel een indexering van hosters
Daarom vraag ik je hulp. Het mailtje was effectief naar jouw gericht. (in
totaal maar 2 mails naar hosters gestuurd)
Post by wimpie
5) probeer dan opnieuw...
voor je de marathon wilt winnen, moet je eerst leren kruipen...
No offence, ik sta 100% achter dergelijke initiatieven (heb het ook al
meermaals voorgesteld, zie groups.google.be),
maar niet op zo'n manier,
Post by wimpie
en je bent veel te snel aan het gaan.
Ik wil enkel al een database aanleggen van hosters
Post by wimpie
Vriendelijke groeten,
Frank Louwers
--
Openminds bvba www.openminds.be
Tweebruggenstraat 16 - 9000 Gent - Belgium